درزگیری اسفالت با دستگاه سیم لاین آمریکا

همانطور که در مقاله های پیشین درباره انواع ترکها و درزها خواندید درزها و ترکها در اثر عوامل فرسایشی بوجود میاید. درزگیری اسفالت با دستگاه سیم لاین آمریکا یکی از انواع دستگاههایی است که برای این امر اختصاص داده شده است .

انواع ترک اسفالت:

– ترک موزاییکی ( ترک پوست سوسماری )
– ترک برشی ( کناری )
– ترک انقباضی
– ترک انعکاسی
– ترک لغزشی

مراحل درزگیری آسفالت:

– تمیز کردن
ابتدا جهت مشخص کردن اندازه و وسعت شکافت های ایجاد شده محل تمیز می کنیم

– از بین بردن و تراشیدن سطح رویه
در این مرحله سطح شکافت با استفاده از روتر های مجهز به یک درام با تیغه های مجزا تراشیده می شود. تا لایه نامرغوب از سطح شکافت کنار زده شود و پایه کار ایجاد شود.

– پاکسازی
در این روش گرد و غبار های ایجاد شده در سطح شکافت را با استفاده از دستگاه که فشار هوای بسیار زیاد تولید می کند و باعث کنار رفتن و زدودن گردو غبار و آلاینده بعد از تراشیدن می شود. به جهت این که سطح کاملا تمیز شود و آلاینده ها مانع از جذب مواد درزگیری نشوند.

– مشعل گرفتن یا حرارت دهی
مشعل گرفتن که هوای گرم با فشار زیاد برای گرم کردن و برطرف کردن رطوبت ناحیه درز یا برش می باشد. هدف این است که ناحیه مورد نظر جهت مرحله بعدی که انجام تزریق مواد می باشد آماده شود تا مواد را بهتر جذب کند.

– تزریق مواد درزگیری
آخرین مرحله درزگیری تزریق مواد ماستیک می باشد به این نحو که مواد پلیمری ( ماستیک ) ابتدا گرم می شود و به وسیله شیلنگ مواد روی درز یا شکاف ریخته می شود.

با وجود این ترکهایی که در سطح اسفالت بوجود میاید شرکتهای راهسازی را برآن داشت تا ترکها را درمان کنند.

درمان ترکها درزگیری انها است حالا باید ببینیم درزگیری اسفالت چگونه است؟

شرکت ارابه پویان عملیات درزگیری را با دستگاه سیم لاین امریکایی انجام میدهد.

دستگاه درزگیر و لکه گیر همزمان:

این دستگاه دارای ویژگی های متعددی میباشد که در ذیل به بررسی آن ها میپردازیم.
این دستگاه ماستیک را بر اساس میزان تقاضا آماده میکند؛ این به این معناست که این دستگاه مقادیر زیاد ماستیک را به یکباره تولید و  ذخیره نمی کند،بلکه به مقدار نیاز از آن تولید میکند.
همچنین این دستگاه  میتواند به عنوان یک درزگیر معمولی نیز کار کند.
این دستگاه همچنین سنگدانه ها را گرم کرده و سپس سنگدانه ها و ماستیک گرم شده را به نسبتی که اپراتور انتخاب مینماید مخلوط نماید و سپس درون حفره(چاله، شیار،درز پل و …)ریخته می شود.

فیلم درزگیری آسفالت شرکت ارابه پویان راسا